Strona 1 z 5

Praca za biurkiem jak ćwiczyć kręgosłup

PostWysłany: 25 Maj 2011, 21:39
przez Adam
Praca za biurkiem o rana do wieczora, w weekend to samo, może wypad do pubu i znowu trzeba siedzieć. Plecy bolą, raczej to może korzonki ale jak tak intensywnie nie siedziałem to ból mi tak nie dokuczał. Jak to zrównoważyć znacie jakieś ćwiczenia dla takich osób jak ja. Praca siedząca, jestem osobą szczupłą także każdy zestaw ćwiczeń chętnie przetestuję. Zacząłem robić pompki na razie słabo mi to idzie ale podobno wzmacniają kręgosłup ale tego na pewno nie wiem tak mi się obiło o uszy jak jeszcze byłem w podstawówce ale to stare dzieje.

Re: Praca za biurkiem jak ćwiczyć kręgosłup

PostWysłany: 26 Maj 2011, 21:26
przez sylwia
Zdecydowanie musisz trochę zmienić styl życia, nie są to drastyczne zmiany ale muszą one nastąpić, zdecydowanie więcej przerw przed komputerem dodatkowo taki spacer dobrze robi na myślenie mózg musi odpocząć, spacer jest dobry na wzrok :) , układ krążenia ;) i inne.
Jak możesz to porzuć auto i do pracy dojeżdżaj komunikacją miejską trochę ruchu nie zaszkodzi wysiadaj przynajmniej 1 przystanek wcześniej żeby się przejść, w autobusie nie siadaj, stanie jest dużo zdrowsze dla kręgosłupa.
Zacznij ćwiczyć w zależności jaki odcinek chcesz wzmocnić są różne ćwiczenia.
Na dolny partie ja stosowałam takie ćwiczenia:
- Zdrowe są pompki pracują wtedy mięśnie brzucha i pleców - delikatnie żeby się nie przeforsować.
- Koci grzbiet - klęcząc opieramy się na prostych rękach, wykonujemy wdech i wyginamy plecy ku górze w "koci grzbiet", później wydech i wyginamy kręgosłup w dół, kilka powtórzeń.
- Kładziemy się na plecach na podłodze, materacu rozkładamy ręce na boki, zginamy nogi w kolanach stopy jednak dotykają ziemi i wykonujemy ruchy lewo, prawo próbujemy dotknąć nogami ziemi, przy czym kolana złączone a stopy na ziemi, kilka powtórzeń.
- Leżąc na plecach próbujemy dotknąć klatki piersiowej kolanami, nogi pojedynczo a później razem, kilka powtórzeń.
To ćwiczenia z których ja korzystam, nie regularnie ale mi osobiści pomagają, oprócz ćwiczeń polecam dobry masaż u profesjonalisty. ;)

Re: Praca za biurkiem jak ćwiczyć kręgosłup

PostWysłany: 18 Sie 2011, 16:18
przez Magda
Polecam przerwy w pracy przy komputerze, rozruszanie się np. spacer, rozciąganie się. Zdecydowanie pomogło by Ci pływanie i zajęcia, które możesz znaleźć w fitness club'ach np. Pilates lub zdrowy kręgosłup.

Re: Praca za biurkiem jak ćwiczyć kręgosłup

PostWysłany: 09 Paź 2011, 11:58
przez Joasia
Pilates szczególnie z piłką jest zbawienny dla kręgosłupa, zdecydowanie polecam, ja na ćwiczenia chodzę na pilates 1 raz w tygodniu myślę że na początek to wystarczy. Pierwsze dni są ciężkie mięśnie szczególnie pośladków mocno mnie paliły teraz nie mam problemów z bólem kręgosłupa (korzonków).

Dobry film i ćwiczenia na kręgosłup, prowadzony w jęz. angielskim:


Re: Praca za biurkiem jak ćwiczyć kręgosłup

PostWysłany: 03 Sty 2012, 17:29
przez sylwiagie
Ja regularnie odwiedzam salon masażu ( z tym , że mieszkam w Gdańsku - gab. Zaglaniczny ) Ale dobrą metodą jest zakup dużej gumowej piłki, najlepiej siedzieć na niej przed komputerem.

Re: Praca za biurkiem jak ćwiczyć kręgosłup

PostWysłany: 04 Sty 2012, 10:39
przez Adam
Z tą piłką to już gdzieś słyszałem i zapomniałem, właśnie muszę ja kupić przynajmniej w domu będę na nie siedział. Z plecami okazał się większy problem bo robiłem prześwietlenie i mam L/S czyli przesunięcie kręgów i kalibrację, pomóc może jedynie operacja(ostateczność) lub codzienne ćwiczenia żeby wzmocnić mięśnie.

Re: Praca za biurkiem jak ćwiczyć kręgosłup

PostWysłany: 16 Sty 2012, 22:19
przez literka
Zamiast masaży polecam basen.