Bieganie po długiej przerwie - porady

Płaski brzuch, jogging, fitness w domu, zestawy ćwiczeń na poprawie sylwetki.

Bieganie po długiej przerwie - porady

Postprzez Eureka » 22 Sie 2011, 13:59

Witam po długiej przerwie zamierzam trochę biegać, wczoraj byłam na stadionie miejskim wieczorem i widziałam jak ludzie sobie biegają, nie są to sportowcy bynajmniej.
Moje pytanie !!!
Jak się zabrać za to bieganie?
Jaka długość, czy czas biegania, ile dni w tygodniu czy wieczór jest dobrą porą na taki wysiłek itd. itd.
Ostatnia styczność ze sportem to jakieś 7 lat temu i to bez szaleństw. Co radzicie?
Dobrze, że nie mam w pobliżu Biedronki, jaka ulga..
Sprawdź co nowego - kursy, szkolenia- http://www.faceart.pl/aktualnosci
Awatar użytkownika
Eureka
 
Posty: 5
Rejestracja: 23 Maj 2011, 09:13
Miejscowość: Lublin

Re: Bieganie po długiej przerwie - porady

Postprzez max » 27 Sie 2011, 13:29

Po pierwsze kartka papieru i zrób sobie jakiś grafik i wyznacz cele.
Po drugie wygodne buty i sportowy dres.
Po trzecie może jakiś stoper żeby mierzyć czas.

Grafik który ustaliłaś na początku z czasem można udoskonalić (tabela: okrążenia, czas, nasza waga, itd.)
Awatar użytkownika
max
 
Posty: 16
Rejestracja: 27 Sie 2011, 12:41

Re: Bieganie po długiej przerwie - porady

Postprzez Joasia » 11 Paź 2011, 08:36

Żeby wzmocnić serce, płuca i zrzucić zbędne kilogramy bieg powinien trwać minimum 20 minut, tempo na 60 % bicia naszego tętna.
Tępo biegu tak powinno wyglądać że podczas biegu możemy swobodnie rozmawiać i oddychać.
Ptaki uskrzydlają nasz wzrok
Awatar użytkownika
Joasia
 
Posty: 20
Rejestracja: 23 Maj 2011, 20:07
Miejscowość: 3miasto

Re: Bieganie po długiej przerwie - porady

Postprzez malahania » 10 Lis 2011, 16:13

Przede wszystkim nie za dużo na raz. Zacznij od kilkunasto minutowych biegów na dość krótkich trasach. Próbuj biegać ze zmienną intensywnością - tzn. na przemiennie szybko i wolno (tzw. interwały)
Snake Venom to moje odkrycie
malahania
 
Posty: 11
Rejestracja: 10 Lis 2011, 16:09

Re: Bieganie po długiej przerwie - porady

Postprzez krecik-ja » 05 Gru 2011, 16:47

Witam!
Tak, tak, zgadzam się z przedmówcami - po długiej przerwie trzeba uważać, żeby czas biegania był nie za długi. Lepiej mniej ale za to regularnie. Może nie codziennie, lecz jeśli wyznaczymy dni konkretne do biegania, to postarajmy się trzymać tego i bez powodu nie robić przerw.
Ja osobiście na razie nie biegam ale lubię spacery w szybkim tempie. Przejść się, pomachać rękami, dotlenić organizm. Może po kilku tygodniach marszy, zacznę z przyjemnością biegać.
W zdrowym ciele zdrowy duch! :lol:
krecik-ja
 
Posty: 5
Rejestracja: 01 Gru 2011, 17:31

Re: Bieganie po długiej przerwie - porady

Postprzez nagana » 30 Gru 2011, 08:41

Też uważam, że bieganie powinno się dawkować stopniowo, jak kiedyś uprawiałam lekkoatletykę ale sobie kolana rozwaliłam i niedawno chciałam wrócić do sportu ale niestety już mi na to stan moich stawów kolanowych nie pozwala :/;/ a szkoda, ale za to spacery intensywne bardzo mi pomagają :):)
nagana
 
Posty: 3
Rejestracja: 30 Gru 2011, 08:23

Re: Bieganie po długiej przerwie - porady

Postprzez Kalla » 25 Mar 2012, 11:57

ja wystarczy ze dobiegne do autobusu i juz wiem na ile mnie stac :-))))
kiedys uwielbiama biegac i wciaz mam nadzieje do tego wrocic
Kalla
 
Posty: 8
Rejestracja: 25 Mar 2012, 09:49

Następna

Wróć do Fitness

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 0 gości

cron